חשמל בכפות ידם

אנחנו מתייחסים לחשמל בשיוויון נפש ומקבלים אותו כדבר מובן מאליו. כל מכשיר חשמלי שאנחנו מחברים לשקע תמיד יפעל, ויאפשר לנו להנות ממנו באופן מיידי. לא תמיד אנחנו זוכרים כי מאחורי השקע החשמלי בבית או במשרד, פועלת מערכת מורכבת שמביאה את החשמל אלינו. היא מתחילה עוד ברכישת חומרי הגלם כמו פחם וגז, וממשיכה לתחנות הכוח ולתשתית שמוליכה את החשמל לצרכנים.

תחילתה של המערכת נמצאת בחברה הלאומית לאספקת פחם, המנהלת את יבוא הפחם עבור תחנות הכוח של חברת החשמל. החברה אחראית על כל שרשרת האספקה של הפחם: החל משלב הרכש בחו"ל, דרך ההובלה הימית ועד לאספקתו לתחנות הכוח השונות.

בחברה הלאומית לאספקת פחם ביקשו מטלדור מערכת שתאפשר להם לנהל את כל מערך היבוא ולשלוט באופן יעיל על כל תהליך הרכש, ההובלה והאספקה. מומחי פיתוח המערכות של טלדור בנו מערכת שמציגה נתונים בזמן אמת של כל שרשרת האספקה, ומאפשרת ניהול יעיל וחסכוני של ההתחשבנות עם הספקים השונים. בעזרת המערכת יהיה ניתן לערוך תכנון ובקרה של כמויות הפחם הנדרשות עבור כל תחנה, והמערכת תתחשב באילוצים השונים כמו איכות הפחם, נפח האוניות, כמות הפחם הנדרשת, נפח המלאי שניתן לאחסון ועוד. בעזרת התכנון והבקרה הזאת יהיה ניתן ליעל את אספקת הפחם לישראל, ולחסוך בעלויות הרכישה.

צוות המומחים של טלדור בנה מערכת המבוססת על טכנולוגיות של מיקרוסופט, ושילב מגוון רחב של רכיבי תשתית מוכנים. בשל כך, פיתוח המערכת עמד בלוחות הזמנים שהוגדרו על ידי הלקוח באופן מלא.

חזרה לחדר החדשות