מערכות שליטה ובקרה: סקירת היסודות

שירותי תכנון, הקמה ואופטימיזציה של מערכות הפעלה לארגונים שמוצעים על ידי חברת טלדור, מותאמים באופן אישי לצרכים המשתנים והמתפתחים של ארגונים ולכל סביבות העבודה. 

השירות מציע גישה מלאה לתכונות ולפעולות שזינות במסדי הנתונים, ומבוסס על תשתיות שירות תואמות כמו למשל יישומי רישום והזדהות, תיבות דואר אלקטרוני, עיבוד עסקאות, מכונות וירטואליות, ומגוון סוגי מערכות שיטה ובקרה שניתנות להתאמה אישית באמצעות המשאבים וההגדרות שעונים על צרכי הארגון.

חברת טלדור נחשבת גם לחברה המובילה בארץ בבקרה, ניטור ותחזוקת בסיסי נתונים מהסוגים SQL Server ו-Oracle. השירותים הזמינים שמוצעים על ידי צוותי מומחים שעברו הכשרות מתקדמות בתחום, כוללים שירותי Service Center לבסיסי נתונים, כולל שדרוגים, מעבר על לוגים, הסבות, ומגוון אפשרויות נוספות בהתאמה אישית, שמספקות פתרונות מדויקים ומהירים לצרכי הארגון, עם זמינות מסביב לשעון.

התקנת  והפעלת מערכות שליטה ובקרה

הקמת מערכות שליטה ובקרה מאפשרת הרצת והתקנת מסדי נתונים והגדרתם בהתאם לקבוצות פרמטרים. הצוותים שלנו, שאמונים על ניהול הפלטפורמה, בוחרים ומתקינים את המערכות עבור הלקוחות שלנו, או יוצרים מערכות שפועלות על כלי אוטומציה. 

לאחר הגדרת המערכת, הפלטפורמה אחראית על כל פעולות ה-back end כדי להגן על התנהלות תקינה. פעולות אלה כוללות:

  • ניהול תצורה
  • אוטומציה של גיבויים עם אפשרות שחזור קל בעת הצורך
  • תיקונים ושדרוגים
  • ניטור שירות למסד הנתונים ולתשתית הבסיסית
  • ומגוון פעולות מתקדמות נוספות.

פעולות אלו זמינות למנהלי ה-IT של הארגון כפעולות קלות בלחיצות בודדות במקום כנהלים מורכבים.

מערכות שליטה ובקרה: סקירת היסודות

אפשרויות הרחבה

אפשרויות הרחבת מערכות שליטה ובקרה מותאמות לשימוש מוגבר באפליקציות ככל שהן מתפתחות ומתבגרות. 

קיימת גם אפשרות להרחיב שירותי מסדי נתונים בניהול משותף למרכז הנתונים של הארגון, באמצעות הפעלת העוצמה המשולבת של תשתיות ענן, עם אפשרות לעמוד בדרישות תושבות הנתונים בארגון.

מאפייני השירות

שירותי תכנון, הקמת והפעלת מערכות שליטה ובקרה מבטיחים שמאגרי המידע של הלקוחות שלנו מוגנים ומנוטרים על ידי קביעת נהלי גיבוי ושחזור, הקמת סביבת מסד נתונים מאובטחת, ומעקב אחר ביצוע מסדי נתונים.

תמיכה בתוכנת מסדי נתונים מסוג Oracle ו-SQL Server זמינה באופן מלא על ידי הצוותים המקצועיים שלנו, וההתקנה מגובה ברישיונות מתאימים עם התאמה אישית לכל סביבות העבודה.

השירותים מסופקים עם חבילות תמיכה מותאמות שכוללות:

  • התקנת תוכנת בסיס נתונים ראשונית, כולל תצורה ואימות כנדרש.
  • ביצוע גיבויים יומיים או שבועיים, בהתאם לבקשת הלקוח.
  • ניהול ומעקב אחר אופן פעולת המערכת.
  • שחזור מסד נתונים בהתאם לצורך.
  • תמיכה בהמשכיות עסקית.
  • התאמת מערכות שליטה ובקרה לסביבות מתפתחות.
  • סיוע בהמרת או העברת נתונים.
  • כוונון שאילתות מסדי נתונים.

יתרונות התקנת מערכות שליטה ובקרה

פתרונות מערכות שליטה ובקרה מספקות לארגונים ספר יתרונות, שהעיקריים שבהם כוללים:

  • התנהלות קלה ומהירה של מפתחים
  • תפקוד IT משופר
  • ביצועים אמינים של אפליקציות
  • אבטחת יישומים.

בואו נבחן רגע כל אחד מהיתרונות קצת יותר לעומק:

התנהלות קלה ומהירה של מפתחים

פריסת מערכות שליטה ובקרה היא תהליך רב-שלבי שכולל אספקת רכיבים, אחסון ורשתות, הגדרת תצורה נכונה והתקנת תוכנת מסד הנתונים. ברוב הארגונים, תהליך זה חייב לעבור דרך מחלקת ה-IT של הארגון.

פתרונות אלו משפרים באופן משמעותי את זמני ההקצאה באמצעות אוטומציה של תהליכים. המומחים של טלדור קובעים את הסטנדרטים שלפיהם יוצגו מאגרי המידע ומגדירים את המערכות בהתאם. 

ברגע שהקצאת מסד נתונים מותקנת, ותצורת המערכות מוגדרת, פריסת המערכות היא משימה שמאפשרת למפתחים לתפעל את המערכות מבלי להזדקק להתערבות כלשהי. בגישה זו, מסדי הנתונים יסופקו תמיד באופן עקבי שתואם את השיטות המומלצות למסדי נתונים ספציפיים.

תפקוד IT משופר

חברת טלדור אחראית על פעולות היום-יום של מאגרי המדע של הארגון, בהיבטים שכוללים כוונון, תצורה, ניטור, תיקון, שדרוג, שינוי גודל גיבויים תקופתיים וכן הלאה; כל הפעולות שיש לבצע על מנת להגן על תקינות מערכות שליטה ובקרה. ככל שהארגונים גדלים, ואיתם גדלים גם בסיסי הנתונים שיש לנהל ולתחזק, המומחים שלנו זמינים לתיאום מחדש של המערכות.

פתרונות אלו מאפשרים ניהול מספר גדול יותר של מאגרי מידע באמצעות אספקת פשטות למשימות אוטומטיות שכרוכות בתפעול יום יומי. הפתרונות שלנו מפשטים מאוד את עבודת מחלקת ה-IT ומאפשרים לבצע פעולות כמו שדרוגים ושינויי תצורה בצי בסיסי נתונים בפעולה אחת. 

לאחר הקלה על ניהול מיקרו של כל מאגרי המידע של הארגון, ניתן להתמקד יותר בפעילויות כמו קביעת תקני הפעולה של הארגון, ומתן שירות מהיר יותר.

ביצועים אמינים של אפליקציות

פתרונות מערכות שליטה ובקרה מודרניות מקלות על שמירת מאגרי המידע של ארגונים כך שהם זמינים בקלות ופועלים בשיאי ביצועים. באמצעות שירות תמיכה מסביב לשעון, במקרה של כשל, המומחים שלנו זמינים בכל עת לפתרון הבעיות שמתעוררות. 

המערכת עוקבת גם אחר מאגרי המידע של הארגון על מנת לזהות ביקוש מוגבר למשאבים, ובאמצעות מדיניות קנה מידה שמבוססת על סף השימוש במשאבים, ניתן להגדיר את המערכת כך שתתמקד בהקצאת משאבים נוספים ככל שהביקוש יגדל.

אבטחת יישומים 

מערכות שליטה ובקרה מספקות תכונות אבטחה כגון הצפנת נתונים גם במנוחה וגם בפעולה, באמצעות שימוש במבני הנתונים ובממשקי API. הפתרונות מספקים ניהול עקבי של אבטחה עבור כל סוגי בסיסי הנתונים השונים שבהם ארגונים עשויים להשתמש, תוך הוספת כמה מאפייני אבטחה בהתאמה אישית. 

בנוסף להצפנת נתונים מקומית, מנהלי ארגונים עשויים לבקש שירותים מורחבים כמו אבטחת רשת מקצה לקצה עם מיקרו פילוח, רשתות פרטיות וירטואליות וקבוצות אבטחה. פתרונות אלו עשויים לשמש גם לצורך אימות משתמשים, ואז החלת בקרת גישה משובחת באמצעות מדיניות הרשאות שונות.

ערכות שליטה ובקרה: שאלות ותשובות

איך לבחור חברה שמספקת שירותי תכנון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של מערכות שליטה ובקרה?

מציאת החברה שמציעה את השירותים שמתאימים לארגון שלכם כרוכה בקביעת סוגי הטכנולוגיות שיעבדו באופן הטוב ביותר לצרכי הארגון שלכם, ואז, כמובן, יש לוודא שהחברה שבחרתם תומכת בטכנולוגיה זו. 

המחצית הראשונה של התהליך יכולה להיות מורכבת אם אין לכם מערכת שליטה ובקרה שמותקנת בארגון, והאתגר יהיה לבחור את המערכת שתתאים באופן אופטימלי לשימוש בכל היישומים שלכם.  טלדור מציעה מגוון רחב של אפשרויות שירותי תכנון והקמה של מערכות שליטה ובקרה, עם ליווי צמוד לתחזוקה ותמיכה מסביב לשעון.

האם הארכיטקטורה הבסיסית של מערכת שליטה ובקרה תתאים היטב לצרכי הארגון שלכם?

חשוב לבחור מערכת שליטה ובקרה שתואמת את הדרישות הנוכחיות של היישומים שלכם, ושתוכל גם להתמקד בפתרונות לצרכים העתידיים. 

מערכות שליטה ובקרה ניתנות להרחבה אופקית אינסופית, בהתאם להתפתחות וקצב הגדילה של הארגון.

מי משתמש במערכות שליטה ובקרה?

למערכות שליטה ובקרה יש שני צרכנים עיקריים: החברה שמספקת את שירותי ה-IT, שמתכננת, מקימה, מפעילה ומתחזקת את המערכות, ומשתמשי הקצה שצורכים את המשאבים. חברת טלדור פורסת פתרונות מחשוב שמאפשרים למשתמשי הקצה להפעיל את המערכות בהתאם לבחירתם, לפי דרישה, או מתוך קטלוג של שירותים נתמכים. 

הצוותים שלנו מגדירים ומפעילים את המערכות כך שיתמכו במהדורות ספציפיות של התוכנות בארגון, וניתן להגביל עוד יותר את התצורות שמשתמשים ספציפיים יכולים לספק. השירותים כוללים הגדרת מדיניות לפעולות בסיסיות של מערכות שליטה ובקרה כמו גיבויים, DR ומדיניות אבטחה על מנת להבטיח שהנתונים נשמרים כראוי ולאפשר התאוששות בעת הצורך.

איך מערכות שליטה ובקרה מעצימות ארגונים?

רוב הארגונים מפעילים היום יישומים שדורשים הפעלה שמבוססת על טכנולוגיות מתקדמות. מערכות שליטה ובקרה מספקות לארגונים מסגרות שמאפשרות להם להפעיל את כל מאגרי המידע השונים שלהם בבטחה ובקלות. 

המערכות מספקות למשתמשי הקצה התנהלות זריזה משופרת באמצעות הקצאה ותפעול פשוטים, וגמישות לבחור בין ספר אפשרויות שהוגדרו מראש. 

עם השירותים של חברת טלדור, ניתן גם לשפר את פעולת המערכות באמצעות אוטומציה שמאפשרת לארגונים להציע למשתמשים שלהם מספר אפשרויות לבסיסי נתונים, ובמקביל להבטיח שהמערכות מופעלות באופן בטוח ובהתאם לשיטות העבודה המומלצות הקבועות.

חזרה לחדר החדשות