סער רם, סמנכ"ל חטיבת יישומים ויועצים בקבוצת טלדור – בריאיון מיוחד למאקו

משבר הקורונה משנה בימים אלה סדרי עולם קיימים – לצד האבטלה שלא נראתה כמותה מעולם בישראל, הוא דחף משמעותית את המעבר המאסיבי לעבודה מהבית. כתוצאה מכך בוטלו, הלכה למעשה, הגבולות הגיאוגרפיים לעובדים במקצועות בהם כל מה שנדרש הוא טלפון ומחשב ונוצר מצב בו ניתן לעבוד מכל מקום בארץ או בחו"ל. מעסיקים רבים מצאו גם כי הם לא חייבים יותר להסתמך על מודל ההעסקה הקיים, וכיום פונים יותר ויותר לעובדים במיקור חוץ (outsourcing) עם מודל העסקה משתלם יותר עבורם.

קבוצת טלדור, מהשחקניות המובילות בשוק ה- IT בישראל המעסיקה כ-2,400 עובדים בישראל, מתוכם כ-800 עובדים במיקור חוץ בשוק הפרטי, המוסדי והממשלתי, מדווחת על עלייה בהיקף המשרות במיקור חוץ במגזר הציבורי לאחר שיא תקופת הקורונה. על פי נתוני החברה, בחודשים מאי ויולי השנה נרשמה כמות המשרות הגדולה ביותר במיקור חוץ, בפער של כ-30% לעומת חודש ינואר לפני פרוץ הקורונה. בנוסף, נרשמה הכפלה בהיקף המשרות בתחום ה-BI וה-Data scientist המהווים כיום כ-20 אחוז מסך המשרות במיקור חוץ בתקופת הקורונה, לעומת 10% בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.

"חברות רבות מבינות כי הן נתונות במצב שעוד לא היה כמותו בארץ ובעולם ומתהלכות על קרקע לא מוכרת. מצב כזה מצריך גיוס מומחים, בפרט בתחומי הדאטה, שיכולים לסייע בחקר וניתוח מסה גדולה של נתונים לצורך אבחון ההתנהלות של החברה בתקופה זו וקבלת החלטות מהירות", מסביר סער רם, סמנכ"ל חטיבת יישומים ויועצים בקבוצת טלדור, "מלבד זאת, אנו גם נוכחים לגלות רמת בשלות גבוהה יותר בקרב לקוחותינו להטמעה מהירה של פרויקטים בתקופת הקורונה, גם במגזר הציבורי. מגזר זה מצא עצמו לפתע במהפכה טכנולוגית מהירה בעקבות הקורונה, ולכן נדרש לייצר פתרונות מהירים ויעילים. עובדי מיקור חוץ הם התשובה המקצועית והגמישה לכך"

לצפייה בכתבה
חזרה לחדר החדשות