כלכלה חדשה

הרשות לניירות ערך הסתמכה על טלדור לפיתוח מערכת קריטית. אחרי הצלחה אדירה למערכת והכרה בינלאומית בפיתרון אפשר לומר שזה השתלם לה

בלב מערכות המידע של הרשות ניצבת מגנ"א – מערכת גילוי נאות אלקטרונית. המערכת שהוקמה בשנת 2003 בשיתוף עם טלדור, מאפשרת לטפל בכל הדיווחים המתקבלים מהגופים המדווחים לרשות ולפרסם אותם. המערכת כיום מטפלת בקרוב למאה אלף דיווחים בשנה, או 25 ג'יגה בייט של נתונים.

הפיתוח של המערכת היה אתגר טכנולוגי ייחודי. בעת תכנון המערכת היו בעולם מערכות בודדות שהתמודדו עם דיווחים פיננסיים בצורה אלקטרונית. המערכת דרשה שילוב בין יכולות אבטחה מתקדמות שנועדו לוודא את זהות המדווח ובנוסף שמירה על מהירות תגובה ורמת שירות גבוהה. דיווח המוצג באיחור או דיווח מזויף יכול לגרום לפגיעה חמורה בכל גוף פיננסי. המומחים של טלדור ניצבו בפני אתגר טכנולוגי לא פשוט, שכולל גם עמידה בדרישות תקינה מחמירות ביותר, היות ומדובר במערכת פיננסית קריטית. המערכת שפיתחה טלדור שילבה בין מפתחות אבטחה ייחודיים, פתרון חתימה אלקטרונית וכן אתר אינטרנט שבו מוצג המידע לקהל הרחב. היקף הפרויקט הכולל היה כ-10 מיליון דולרים.

מגנ"א הייתה להצלחה מיידית – במערכת התקבלו עד היום כחצי מליון דיווחים מ-400 סוגים שונים. הפתרון הצליח לשלב בין טכנולוגיה מתקדמת עם אבטחה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של העולם הפיננסי, ואבטחת מידע ללא פשרות. כל זאת תוך יכולות של התאוששות מאסון (DRP). בנוסף תרמה המערכת תרומה משמעותית לסביבה: המעבר חסך מידית אלפי טונות של נייר וצמצם זיהום אוויר שנגרם מהצורך בשליחויות הרבות אל משרדי הרשות מהגופים המדווחים.

עם השנים שודרג הפרויקט בהתאם לדרישות הרשות: הוכנסו שיפורים במנגנון ההפצה, עודכנו תיקוני חקיקה שוטפים והמערכת הותאמה לכלל הדפדפנים בשוק, בכדי לאפשר גישה לכל גולש מהארץ ומחו"ל. כיום משתמשים במערכת באופן שוטף כ-3,000 משתמשים. בשל ההצלחה והעמידה של המערכת ביעדי השירות הגבוהים היא זכתה בפרס "ממשל זמין" במשך ארבע שנים ברציפות. בנוסף זכתה המערכת להכרה בינלאומית על ידי גופים פיננסיים ברחבי העולם שניסו גם הם להתמודד עם האתגר הסבוך, ומגנ"א הייתה מודל לחיקוי עבורם. כל המערכת פועלת ברמת זמינות של 99.95% כבר למעלה משבע שנים ברציפות תחת עומס של אלפי פעולות לדקה.

הפתרון של טלדור לא כלל רק את פיתוח ותפעול המערכת. כחלק מגישת הפתרון הכולל העבירו מדריכים של טלדור הדרכות מקצועיות על אופן השימוש במערכת ל-5,000 משתמשים בשלושה מרכזים ברחבי הארץ. בנוסף הקימה טלדור מוקד סיוע טכני ומשפטי שעוזר לגופים המדווחים בכל הקשור לשימוש השוטף.

 

חזרה לחדר החדשות