בניית אתרים מורכבים: איך אתר שבנוי היטב משפיע על חוויית המשתמשים

חברת טלדור תומכת בחברות מהמגזר הקמעונאי והכלכלי, ובארגונים ציבוריים ומסחריים, ומסייעת להם לספק שירותים נגישים לציבור, בין היתר באמצעות בניית אתרים מורכבים ופתרונות מובייל. 

כאינטגרטור מוביל בתחום, אנחנו מסייעים ללקוחות בהנגשה מעולה של אתרי אינטרנט מורכבים, עם שירות שכולל תחזוקת הנגישות באתרים, על מנת לאפשר עמידה בתקני הנגישות גם באתרים דינאמיים אשר משתנים בתדירות קבועה.

אנחנו מעסיקים צוותים שמורכבים ממאות אנשי פיתוח מהמובילים בארץ, שמספקים ללקוחות שלנו שירות חכם ומהיר שמותאם אישית לצרכים של כל ארגון. במאמר זה, נסביר את המהות והחשיבות של בניית אתרים מורכבים, ואיך התהליך מסייע לארגונים להשיג כמו הגדלת הלידים, בניית אמון הציבור במותגים, שיפור משפך המכירות, והובלת לקוחות לבצע רכישות חוזרות.

חשיבות התוכן והמבנה של האתר

תהליך בניית אתרים מורכבים מתחיל עם התמקדות בתוכן, במטרה להתאים סביבו את מבנה האתר. חשוב לזכור שהתוכן צריך להתאים לקריאה מכל מכשיר, כי באמצעות שימוש בתוכן כפלטפורמה, ניתן לבנות את האתר ואת החיבורים הפונקציונליים סביבו, תוך שיפור האתר בהדרגה עד ההגעה לפתרון סופי שהולם את דרישות הארגון.

האסתטיקה של נדל"ן אפקטיבי בעמודי אתר היוותה במשך שנים רבות מחלוקת עם משווקים, מעצבים ומפתחים דיגיטליים. השאלה העיקרית שמעסיקה היום מפתחים שמספקים שירותי בניית אתרים מורכבים היא האם למקם תוכן ב'קונטיינר של עמוד יחיד או לבחור בגישת עמודים רבים? 

חשיבות ההתמקדות בחוויית המשתמשים

המלצת המומחים של טלדור היא להציע קטע תוכן יחיד שמשתרע על כל רוחב העמוד הזמין, ללא עמודות משני הצדדים שמסיחים את תשומת ליבו של הקורא. 

בשלב זה חשוב לשקול האם להכניס הצעה למכירה באותו עמוד או להציב הצעה מעניינת באותה מידה בעמוד אחר באתר, שיש בו תוכן מעולה יותר. במילים אחרות, האם האתר צריך להשתמש בשתיים או שלוש פריסות עמודים או יותר?

מנקודת מבט של מפתחים, אין צורך ליצור פריסות מורכבות שיוצרות CSS מורכב (Cascading Style Sheets, שפת התכנות שמשמשת לעיצוב עקבי של מראה דף אינטרנט). לדוגמא, החזרה על הקוד היא שלב שכיח שמבוצע על ידי מפתחים רבים בתהליך בניית אתרים מורכבים. 

מנקודת המבט של המשתמשים, זמני טעינה ארוכים או קצרים של העמודים הם שגורמים להם להישאר באתר או לצאת ממנו, ולכן ההתמקדות העיקרית של מנהלי אתרים צריכה להיות מכוונת לחוויה מעולה של המשתמשים.

בניית אתרים מורכבים

זיהוי דפי הליבה של האתר

האם דף הבית הוא נקודת המוצא האופיינית למשתמשים באתר? זוהי שאלה שיש לקחת בחשבון בתהליך בניית אתרים מורכבים. משתמשים רבים עשויים שלא לראות את דף הבית אם הם מגיעים לאתר דרך מקור צד שלישי, כמו למשל דרך תוצאות חיפוש אורגני בגוגל, שהובילו לקישורים לדפים שונים באתר, ולא רק לדף הבית. 

במקרים רבים, משתמשים קוראים רק את הדף בו הם נוחתים ואז עוזבים את האתר, במיוחד אם מצאו את מבוקשם ואין להם סיבה לנווט למקום אחר באתר. לכן חשוב שלא לטעות בחשיבה שהמשתמשים בהכרח ירצו או אפילו יצטרכו לנווט ברחבי האתר.

עם ניתוח האתר וזיהוי העמודים המרכזיים שלו, יתכן שיתברר שחלק מהדפים האחרים חשובים יותר או דורשים מחשבה והשקעה יותר מאשר דף הבית של האתר, בכל הנוגע לעיצוב ושימושיות.

השפעת העיצוב

הדגלים האדומים העיצוביים שעלולים לתרום לחוסר אמון של גולשים באתרים בהם הם מבקרים, כוללים:

  • פריסות עמוסות ומורכבות של עמודים.
  • יותר מדי טקסטים.
  • אותיות קטנות שקשה לקרוא.
  • מודעות קופצות.
  • זמני טעינה איטיים של אתרים.
  • היעדר עזרי ניווט.
  • עיצוב משעמם וחסר צבע.

לעיצוב איכותי של אתרים יכולה להיות השפעת תת-מודע עוצמתית על רמת האמון של המשתמשים במידע באתר החברה, שגורם להם להאמין גם בחברה. הרעיון הבסיסי הוא שעיצוב יפה מעורר תגובות רגשיות חיוביות, ואתרים יפים נתפסים ברוב המקרים כקלים יותר לשימוש, יקרי ערך ואמינים יותר מאתרים שאינם מעוצבים היטב. 

כך שאם למשתמשים יש תגובה רגשית חיובית לעיצוב הוויזואלי של אתר, הם יהיו סובלניים לנושאים שמופיעים באתר, מה שיעורר אצלם תחושות של אמון וביטחון במותג.

בניית אתרים מורכבים: שאלות ותשובות

מהי המטרה הסופית של בניית אתרים מורכבים?

המטרה הסופית של בניית אתרים מורכבים היא הפקת לידים או מכירת מוצרים. כדי להשיג מטרה זו, יש לוודא שהתוכן באתר מספק ערך אמיתי למבקרים. אם הם לא ימצאו את מה שהם מחפשים, הם יעזבו.

ולגבי המבקרים שאכן מתעכבים באתר, חשוב להניע אותם עם קריאה חזקה לפעולות שמסייעות לארגונים להשיג את יעדי האתר.

האם חוויית המשתמשים נעימה ואינטואיטיבית?

חוויית המבקרים באתר צריכה להיות נעימה ונטולת טרחה. חלק משמעותי מחוויה חיובית תלוי באופן הארגון של האתר. האם ניווט העמודים הוא אינטואיטיבי? האם המבקרים יכולים למצוא בקלות את מה שהם מחפשים? האם פונקציית החיפוש פועלת כראוי? האם הקטגוריות משמעותיות?

תהליך בניית אתרים מורכבים מתנהל מנקודת מבט הלקוח וכולל את התוכן, העיצוב והניווט שצריכים להיות מכוונים להובלת המבקרים דרך משפך המכירות.

למה אמון המשתמשים חשוב?

אמון המשתמשים באתרים בהם הם מבקרים, משפיע באופן משמעותי על התנהגותם ועל המוטיבציה שלהם לבצע רכישה. אבל מעבר להתנהגות הרכישה הראשונית, האמון של המשתמשים משמעותי גם בבניית נאמנות הלקוחות לטווח הארוך. 

חברות שמעוררות אמון בלקוחותיהן מעודדות אותם גם לבצע רכישות חוזרות ולבנות קשרים עסקיים מתמשכים. ברור שאם לקוחות מרגישים שחברה אמינה, סביר יותר שהם ימשיכו להקדיש את זמנם וכספם לחברה זו לאורך זמן.

האם כל התכונות עובדות?

חשוב להקפיד לסמן את כל התכונות הרשומות במפרט, כולל אבטחת האתר, ושילובים עם שירותים אחרים של הלקוח. בתהליך בניית אתרים מורכבים, יש לעבור על כל אחת מהתכונות, שלב אחר שלב, מנקודת מבט של משתמשים ושל מנהלים. 

לפני שחרור האתר לאוויר, חשוב לבצע ריצת ניסיון מקצה לקצה על מנת לוודא שחוויית הגלישה באתר היא חיובית ומוגדרת בדיוק עבור המשתמשים. ועוד משהו. למרות שמבחינה טכנית הם אינם נחשבים לתכונות, יש להקפיד שכל הקישורים עובדים, במיוחד הקישורים הפנימיים.

למה חשוב להתמקד בתנועה ובהמרות?

זהו אזור די נרחב. לפני שמשחררים אתר לאוויר, חשוב לבדוק שוב ושוב את כל העמודים ולוודא שהקריאה לפעולה בכל עמוד ברורה ובולטת, במיוחד בדפי הנחיתה, כדי לוודא שמשפך המכירות עובד נכון.

זה גם הזמן הנכון לעבור על רשימת הבדיקה של קידום אתרים ולוודא שהתגים נמצאים במקומות הנכונים, שהכותרות והכתובות משקפות את מילות המפתח של האתר ושקיימת התאמה לשיטות עבודה מומלצות. חשוב לבדוק כי כפתורי השיתוף לרשתות החברתיות פועלים, כך שהקוראים יוכלו לשתף בקלות את התכנים באתר.

אז מה השורה התחתונה בתהליך בניית אתרים מורכבים?

עם כל כך הרבה תרחישים שונים, מסעות משתמשים מועדפים, מטרות ויעדים, למפתחים ומעצבים יש עבודה קשה מאוד בכל מה שקשור לבניית אתרים, במיוחד מכיוון שכל כך הרבה גולשים משתמשים היום במגוון מכשירי קריאה שונים, עם כל כך הרבה גדלי מסך ואפשרויות שונות, כך שהתהליך מורכב הרבה יותר מבניית אתרים שמתאימים לדפדפני שולחן עבודה ומכשירים ניידים בלבד. 

בשוק קיימים מאות, אם לא אלפי ניידים וטאבלטים שונים, שבנויים בגרסאות שונות של מערכות הפעלה ודפדפנים, אשר מעוררים נושאים חדשים לטיפול במהלך ההחלטה על הבנייה הסופית הטובה ביותר של אתר.

האתגר שניצב היום בפני מפתחי אתרים הוא לפשט תהליכי בניית אתרים מורכבים, ובכך לאפשר לאתרים שהם בונים לעבוד ביתר קלות על שלל המכשירים הזמינים.

יחד עם זאת, מורכבות התהליך אין פירושה התפשרות על איכות העיצובים. המומחים של טלדור מתמקדים בצרכי הארגונים שזקוקים לאתרים מורכבים, ובאופן שבו הם ניגשים לתהליך בניית האתר לפני שהם נכנסים לשלבי הפיתוח והתוצאה היא אתר בנוי היטב שמשקף את מטרות הארגון וערכיו, ידידותי למשתמשים, ומניע לפעולה.

חזרה לחדר החדשות