ביצוע סקרים: חשיבות נתוני סקרים בתהליכים עסקיים מתקדמים

אין כמעט שום דבר חשוב יותר מדעת ההמונים בנוגע למוצרים, שירותים או מותגים של ארגונים. אחרי הכול, ללא אישור וכוח הקנייה של הציבור, יהיה קשה לפתח או לקדם מוצר או מותג כלשהו. אבל בכל הנוגע לקבלת חוות דעת אלו, לא תמיד ארגונים יודעים איך לפלח את הנתונים. במקרים אלו ביצוע סקרים איכותי הינו הפתרון המושלם.

חברת טלדור מספקת שירותי ביצוע סקרים ומחקרים תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, על ידי חוקרים וסטטיסטיקאים בכירים, סוקרים מקצועיים, מוקדים טלפוניים חדשניים ומערכות ממוחשבות. מדי שנה, ניתן לראות את תוצאות הסקרים והמחקרים שמבוצעים על ידי הנציגים שלנו, בפרסומי התקשורת.

שירות ביצוע סקרים מספק שפע ידע לארגונים, שמסייע להם ליצור מוצרים ושירותים מנצחים, ולנתונים המתקבלים יש ערך משמעותי ביצירת אסטרטגיה עסקית איתנה.

סוגי סקרים

קיימים סוגי סקרים רבים, ובעלי עסקים בוחרים את סוגי הסקרים שמתאימים להם כדי להשיג תוצאות מדויקות. אלה הסוגים הנפוצים של סקרים לשימושים עסקיים:

סקרי משובים מלקוחות

באמצעות איסוף משובים מלקוחות, ניתן לעצב קמפיינים פרסומיים ושיווקיים עתידיים, ולתכנן את היצע המוצרים והשירותים כך שהם יספקו את הפתרונות הטובים ביותר לצרכנים.

סקרי שביעות רצון עובדים

למרות שבמקרים רבים עסקים משתמשים בשירותי ביצוע סקרים למטרות חיצוניות, ניתן להשתמש במערכות סקרים אנונימיים מקוונים או בדואר האלקטרוני, בתוך הארגון, על מנת לאסוף משובים מהעובדים.

סקרי שביעות רצון עובדים מסייעים בייעול נהלי המשרד לשיפור המורל, התפקוד וכמובן שביעות רצון העובדים, מה שמוביל להפחתה בתחלופת כוח אדם וייעול ושיפור המוניטין של החברה.

סקרי חקר שוב

כדי להבין את צרכי בסיס הצרכנים, את המיקומים שלהם ואת שיטות הקניות המועדפות עליהם, שלא לדבר על המיקום התחרותי של כל עסק בענף שלו, סקר חקר שוק מספק נתונים רבי עוצמה. 

השאלה העיקרית עליה יש לענות בסקרים אלו היא מה חושבים הצרכנים על מוצרים או שירותים מסוימים, ועם קבלת המשוב, ניתן לתכנן אסטרטגיות שיווק עתידיות, ולפתח מוצרים בתהליכים נכונים.

מודעות למותג

סקר צרכנים מראה מה הציבור יודע על המותג שלכם ומהי רמת הידע שלכם בנוגע לכל האפשרויות שהמותג מציע. ביצוע סקרים משקף את יעילות הקמפיינים השיווקיים, מסעות הפרסום ופעולות יחסי הציבור שאתם נוקטים בהם כדי לחזק את המותג, ולהבין אם אתם בדרך הנכונה או שכדאי לשנות את האסטרטגיה העסקית. 

סקרי מודעות למותג מפנים אתכם לאזורים של שיפור עתידי וחושפים קשרים בלתי צפויים שהלקוחות מייצרים עם הארגון שלכם.

סקרי ייצור לידים

סקרים אלו מקשרים ישירות את הארגון עם לקוחות פוטנציאליים, ומספקים לבעלי העסקים אפשרויות להבין טוב יותר את ההעדפות והצרכים הספציפיים שלהם, מה שמוביל להגדלת הרווחים.

ביצוע סקרים איכותי

ביצוע סקרים לבדיקת מוצרים חדשים

תארו לעצמכם  שיש לכם רעיון למוצר שעדיין לא יצא לשוק, ואתם חוששים להיכנס לטריטוריה שאינה מוכרת מבלי לדעת קודם אם הרעיון שלכם יתקבל היטב על ידי הציבור. זה בדיוק הזמן להזמין שירותי ביצוע סקרים ולאסוף נתונים, בין אם באמצעות קבוצות מיקוד, סקרים ניידים או סקרים טלפוניים. 

השיטות השונות לביצוע הסקרים מסייעות לכם לזהות נושאים שלא נבחנו קודם ולוודא שאתם ממקדים נכון למותג שלכם. חשיבות הסקרים משתרעת עד לרגעים האחרונים של קמפיין שיווקי, ובנקודה זו תוכלו להשתמש בהם על מנת לאסוף משוב מצרכנים ולנתח מה השתבש, או מה אתם עושים נכון. 

את הידע הזה תוכלו להעביר לקמפיינים הבאים או להשתמש בו כדי לחזק את היצע המוצרים העתידיים שלכם. משוב ממגוון עצום של צרכנים מספק לכם תמונה מעוגלת של מאמצי המוצר והשיווק והקהל שלכם. כבונוס, הלקוחות הנאמנים שלכם ירגישו שהם שותפים לצמיחת המותג שלכם ושאתם מקשיבים להם.

יתרונות ביצוע סקרים לעסקים

שירות ביצוע סקרים מסייע לעסקים בתחומים הבאים:

אסטרטגיה שיווקית

בעלי עסקים מזמינים שירותי ביצוע סקרים כדי לאסוף נתונים על דעות אוכלוסייה מסוימת לגבי המוצרים והשירותים שלהם, או כדי לקבל כל סוג של משוב אחר על הצעות החברה. 

לדוגמא, ארגון שעוסק בתחום הנגישות לאינטרנט, יכול לשלוח סקרים למשתמשי אינטרנט עם מוגבלויות, על מנת לקבוע את התלונות הנפוצות ביותר בנושא נגישות בקרב האוכלוסייה הממוקדת שלהם. 

מחקר דמוגרפי

ביצוע סקרים מסייע בקביעת מגדר וקבוצות גיל של אנשים שאליהם ארגונים מכוונים את המוצרים או השירותים שלהם. 

סקרים ששואלים את המשתתפים לדעתם על המוצרים, מספקים גם הזדמנויות מצוינות לאיסוף נתונים דמוגרפיים לשוק היעד של הארגון.

בדיקות מוצרים

לאחר שלב פיתוח אב טיפוס למוצר, יש לוודא שהמוצר אכן יעניין את הצרכנים לפני שחרורו לרכישה. בשיטת קבוצות מיקוד, המוצר מוצג בפני אנשים כדי ללמוד מהתגובות הספונטניות שלהם, או כדי להבין את תגובותיהם למוצר באמצעות הנחיות עם שאלות ספציפיות. 

ניתן גם לשלוח מוצרים ללקוחות קיימים ולקבל את המשוב שלהם באמצעות סקרים ניידים, סקרים טלפוניים או סקרים מקוונים.

משוב לקוחות

לאחר פרסום מוצר, ניתן להשתמש בסקרים לאיסוף משוב לקוחות. בשלב הבא, המידע שנאסף משמש לעיצוב המוצרים העתידיים ויידוע הלקוחות כי השינויים התבססו על סקרי שביעות רצון הלקוחות.

בניית נאמנות למותג

כשם שמשוב לקוחות מועיל בעיצוב מוצרים עתידיים, הוא מועיל לטיפוח נאמנות המותג בקרב בסיס הצרכנים. כאשר הלקוחות רואים שבעלי עסקים מיישמים את המשוב שהם נתנו למוצרים ולשירותים, הם ישמחו להמשיך לרכוש מהארגון, בידיעה שקולם נשמע.

ביצוע סקרים: שאלות ותשובות

למה סקרים חשובים?

בעידן ההייטק של ניתוחי נתונים, הרעיון של ביצוע סקרים נשמע כמעט מוזר. גם עם כל הטכנולוגיה שמאפשרת לחברות לברר בדיוק מה הצרכנים רוצים, ולקבל משוב לקוחות ספציפי ביותר, לפעמים עדיף לשכור שירותי מומחים בביצוע מחקרים, שיודעים איך לגשת אל האוכלוסייה באמצעות כלים מתקדמים ולשאול את השאלות הנכונות.

אם אתם מחפשים תובנות חזקות, תוכלו להוסיף לנתוני ביצוע סקרים ומחקרים גם נתונים התנהגותיים על מנת לקבל תצוגה כוללת נאותה של האופן בו הלקוחות שלכם חושבים, להתרשם מדעותיהם או הצעותיהם, ולהבין איך הם מתנהגים, כלומר מתי הם ילחצו על קישורים שמובילים לאתר האינטרנט שלכם או מתי הם ישמחו לקנות את המוצרים או השירותים שלכם. 

ביצוע סקרים בגישה מתקדמת ומקצועית מאפשר לארגונים לאסוף משובים כדי לכוונן את מוצריהם, ולברר מה בסיס הלקוחות שלהם רוצה. 

איך נתוני סקרים מסייעים ליצירת אסטרטגיה עסקית?

בעלי עסקים רבים מתייחסים לסקרים כאל כלים משניים, כלומר, הם מזמינים שירותי ביצוע סקרים לאחר שחרור מוצר או סיום קמפיין שיווק. יחד עם זאת, נתוני הסקרים מסייעים גם בהרכבת אסטרטגיה שיווקית משופרת.

הצעד הראשון החשוב ביותר בכל השקת מוצר או מסע פרסום הוא מחקר דמוגרפי, וסקר מאפשר להבין במהירות ובקלות מי צריך להיות שוק היעד שלכם. במקום להתנודד בפראות בקמפיין השיווקי שלכם, תוכלו לחדד ולמקד אותו על סמך מיקומי לקוחות, מגדר, ונתונים נוספים שתמצאו באמצעות ביצוע סקרים פשוטים.

מה אפשר לבדוק באמצעות סקרים?

שאלות הסקרים משתנות בהתאם לארגונים והמטרות שלשמן הוזמן שירות ביצוע סקרים, בהתאם לאופי העשייה. השאיפה היא לבדוק גם היבטים של שביעות רצון הציבור לא רק מהמוצרים והשירותים אלא גם מרמת שירות הלקוחות שהם מקבלים, כמו למשל:

  • איכות שירות הלקוחות של הארגון.
  • שביעות רצון הציבור מהטיפול שהם מקבלים לפניותיהם.
  • הרמה המקצועית של הארגון.
  • משך הטיפול בפניות.
  • היבטים שנוגעים לארגון ושמשפיעים על המוטיבציה של הציבור לתקשר עם הארגון.
  • תפיסת המוניטין של הארגון בהשוואה למתחרים.

מה זה סקר דיכוטומי?

סקר דיכוטומי הוא הסוג הנפוץ ביותר של סקרים שמבוססים ברובם על שאלות של כן ולא. שאלות אלו עשויות לכלול מדי פעם גם אפשרויות ל"אולי", והתשובות מסייעות לארגונים להבין את הדעות החיוניות ביותר של הלקוחות לגבי המוצרים והשירותים שלהם.

למשל, האם הלקוחות חושבים שהמחיר מתאים למוצר? ניתן גם להשתמש בסוג זה של שאלות על מנת לסנן את הנשאלים, ואלו הם סקרים שקל לענות עליהם מכיוון שהם קצרים ומהירים ואינם כוללים שאלות פתוחות.

בשורה התחתונה: שירות ביצוע סקרים חיוני להתפתחות וצמיחת עסקים

חברת טלדור מספקת שירותי ביצוע סקרים בשיטות אנליטיות מעמיקות, שמספקות לבעלי עסקים תמונת מצב ברורה של העדפות הצרכנים והלקוחות הפוטנציאליים של ארגונים. ניתן להשתמש בסקרים בכל שלב של ההתפתחות העסקית, ולהבין איך לעצב את האסטרטגיה העסקית בהתבסס על משוב שהתקבל מהציבור. 

ניתן להשתמש בתובנות שמתקבלות מהסקרים להמשך שיווק מוצרים קיימים או שדרוגם, או לשם יצירת קונספט עסקי חדש לגמרי. במילים אחרות, הנתונים שמתקבלים מהסקרים חיוניים לתוחלת החיים של מוצרים או מותגים.

חזרה לחדר החדשות